Rabu, 31 Disember 2008

Selamat Tinggal 2008

Salam kepada sahabat2 yang sudi melawat blog saya dari segenap lapisan. Walaupun tidak begitu menghebahkan blog saya kepada umum sepanjang tahun 2008, namun bilangan yang melawat mencapai ratusan orang jugak....saya sangat menghargai sokongan sahabat2sekalian...

Selagi terdaya saya akan terus berjuang dengan cara tersendiri melalui tulisan di samping penglibatan dalam aktiviti politik dan kemasyarakatan...sekiranya sahabat2 sekalian mempunyai sebarang cadangan untuk meningkatkan kualiti tulisan saya, saya alu-alukan. Marilah kita sama-sama membantu dalam perjuangan untuk bangsa kita dengan apa cara sekalipun asalkan baik...

2008 tinggalkan kisah suka duka pahit dan manis terutama dalam politik negara. Tahun ini juga menyaksikan pertandingan atau pemilihan UMNO peringkat cawangan dan bahagian di seluruh negara disamping pilihanraya umum ke 12 yang membawa kepada sedikit kegoyangan politik tanahair akibat kegagalan BN mengekalkan kuasa 2/3 di parlimen di samping faktor Anwarista juga mewarnai politik negara.

2008 dalam perspektif ekonomi juga menyaksikan kadar inflasi negara yang agak tinggi di samping kenaikan beberapa harga barangan keperluan asas. Kadar pengangguran meningkat di samping isu pemberhentian kerja oleh para majikan berleluasa...namun semuaperkara ini telah menjadi sejarah kini. Kita tinggalkan kisah duka di dalam almari rumah dan buka buku baru 2009....

Harapan kita semoga dunia kembali menghargai kemanusiaan, politikus kembali ke landasan perjuangan untuk membantu rakyat kembali di samping kita sebagai rakyat teruskan menjadi hakim dan juri untuk kerajaan pilihan rakyat ini. Kalau tak bagus ramai2 kita tukar lagi 3 tahun....

selamat menyambut tahun 2009 buat semua sahabat2 pembaca....

Jalilmm

1 ulasan:

KolamP berkata...

Selamat maju jaya my fren!!!...bila nak blanja nasik kandaq??