Rabu, 18 November 2009

Sokongan Kepada Dr Asri

Saya terpanggil untuk menyatakan sokongan terbuka kepada Dr Asri, mantan mufti muda Perlis yang akan dibicarakan di Gombak, esok.

Waima apa sekalipun tanggapan massa, idealisme yang dibawakan oleh beliau amat mempesonakan saya di mana beliau telah berjaya mengumpulkan lingkaran pengaruhnya tersendiri di negara kita terutama dalam aspek agama.

Secara peribadi, saya amat berminat dengan corak Islam Progressif yang cuba dibawakan oleh beliau di mana beliau amat praktikal dalam idea dan pendekatan. Selain teguran2 neutral beliau yang tidak berpihak kepada mana2 aliran politik jelas menggambarkan aspirasi suara orang muda kini.

Saya merasakan bahawa setiap denyut nadi perjuangan beliau wajar diiktiraf sebagai aliran baru pemikiran golongan muda di negara ini walaupun agak janggal dan lari dari kebiasaan amalan kita.

Buat Dr Asri, semoga tuan berjaya dalam perjuangan ini dan kami senantiasa mendoakan semoga kebenaran lakukan fungsinya dengan berkesan esok. Hidupkan api perjuangan dan jangan patah semangat mahupun berundur kerana langkah perjuangan ini tidak pernah sekali-kali mengenal erti undur. Samada terus mara atau mati sebagai syahid!

Tiada ulasan: